Oheň na louce

K dispozici máte 4 druhy polí: K - kámen, R - oheň, G - louku, B - vodu.

Pro tuto úlohu máte zadána tato fixní pravidla:

  1. Pokud oheň (R) sousedí aspoň se třemi kameny (K) vodorovně či svisle, stane se z něj kámen (K).
  2. Pokud je v okolí políčka převaha vody, políčko uhasíná či nevzplane.
  3. Pokud je v okolí políčka převaha ohně, políčko vzplane, pokud se jednalo o louku. Oheň hoří dál. Ostatní se změní v kámen (voda se vypaří).
  4. V ostatních případech políčkám zůstává jejich původní barva.

Co přesně znamená "v okolí" můžete vyčíst z kódu úlohy. Pozor! V této úloze mají políčka sousedící horizotálně a vertikálně dvakrát větší váhu než ta, která sousedí diagonálně.

Vaším úkolem je umístit právě jedno políčko ohně (R) místo jednoho políčka louky (G) a libovolný počet polí vody (B) místo louky (G) tak, aby po konečném počtu kroků vše bylo spálené, tedy R nebo K. Pokud bude dodržena tato podmínka, dostanete body za co největší počet šedých polí (K) v konečném obrazci.

V této úloze jsou pravidla fixní a neměníte je.

Pokuste se úlohu vyřešit na rozumný počet kroků (max 50).

Odevzdání a bodování:

  • Odevzdáváte: počáteční konfiguraci přímo ve webovém rozhraní (pdf dokument).
  • Písemně zdůvodněte, jak jste na řešení přišli, popř. proč se podle vás jedná o ideání řešení.
  • Bodování: až 9 bodů za počet šedých polí, 9 bodů za slovní zdůvodnění
Technická specifikace úlohy
  1. Povolené barvy: r, g, b, k
  2. Typ mřížky: ROVINA
  3. Zbývající počet odevzdání: -1
Žádná pravidla nenačtena.
šířka:
výška:
načíst kód